Peniaze a tie nekúpiteľné veci


V tomto článku sa pozrieme do akej miery spolu súvisia peniaze a nehmotné veci, ktoré si vraj nemôžeme kúpiť. Pozrieme sa teda na peniaze a tie nemateriálne veci a spojíme ich dokopy. Zistíme, do akej miery sa ovplyvňujú a či sú tieto veci naozaj nekúpiteľné.
bankovky 200 euro
Peniaze a čas
Čas nám mnohým a možno každému príde ako pojem, ktorý človek nedokáže nijako ovplyvniť. Niekto by dal aj všetky svoje peniaze za to, aby mohol vrátiť čas či naopak, aby vedel čo ho čaká. Existujú však poznania, že nič také ake reálny čas neexistuje. Existuje iba pred a potom. Nič medzitým. Teda pred a o chvíľu, nič také ako teraz, tento moment, sa nedá chápať. Ako to súvisí s peniazmi? Ak ich mám vo vrecku, v peňaženke, na účte, jedná sa iba o paperiky, kúsky kovu, či čísla v počítači. Čo  z toho? Ich hodnotu pocítim až keď ich miniem za niečo, čo mi spraví radosť, alebo čo mi pomôže. No potom ich zasa nemám. Teda samotná radosť a potreba nie je zo samotných peňazí. Ak ich mám, je to len materiál, ak ich miniem, nemám ich vôbec. Tu je práveže dôležitý ten stredný časový úsek, kedy za ne dostanem to, čo som chcel a potreboval.
šťastná matka
Peniaze a sloboda
Ak mám finančné prostriedky, mám aj určitú väčšiu slobodu v tom zmysle, že si môžem dovoliť odskúšať a kúpiť viac vecí, ktoré mi život ponúka. No zasa ak sa chcem k finančným prostriedkom dostať, musím svoju slobodu obetovať. Takže napomáhajú peniaze k pocitu slobody? Ak ich mám, tak áno. Ak sa ich snažím získať, tak nie. Ten kto ich nemá, je ukrátený o veľa vecí, ktoré mu život ponúka. No ten kto ich neustále zháňa, zasa márni svoju každodennú slobodu tým, že trávi svoj čas inak, ako by práve chcel.
seskok v tandemu
Peniaze a láska
Asi sa všetci zhodneme na tom, že dá sa kúpiť sex, no nie láska. Lenže! Psychológovia  tvrdia, že ženy sa snažia zaistiť potomstvo a volia teda toho partnera, ktorý je toho schopný. A tá schopnosť sa v modernej dobe  odzrkadluje peniazmmi! No ide len o poučky psychológov ktoré sú do určitej mieri pravdivé, no verím, že závažia aj iné faktory ako peniaze. Charakter, vlastnosti, oddanosť, výzor,…


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup